= ikaazuhari.blogspot.com: saya bukan perampas , bukan jugak "queen control" Img:hover { -moz-transform: scale(0.8); -webkit-transform: scale(0.8); -moz-transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s;}

saya bukan perampas , bukan jugak "queen control"

assalamualaikum
2 , 3 hari nie , macam2 benda yang jadi . hujung tahun , macam2 je dugaan . tapi apa2 hal pun Alhamdulillah sebab dengan semua tu I tahu yang Allah masih sayang :')
betul cakap lect I . Allah saya sangat2 lah dekat kita . buat macam mana sekalipun , Dia tetap dengan kita . tetap setia dengan kita , tetap beri kita keampunan , bila kita dah jauh dari Nya , bila dah tersasar , Dia tetap setia ada , menunggu kita untuk kita balik ke pangkal jalan . by the way , harini ada 2 KES yang jadi ok

KES PERTAMA : DITUDUH PERAMPAS 
benda nie dah masuk kali ke berapa ntah . dan rasa nya tak cool bila kita digelar PERAMPAS  . ok ! seriuslly , I tak minat lagi nak in relationship dengan siapa2 . for me , ada jodoh I ada la kan , tapi apa2 pun I dah nak start cari calon next year ! eh ? hehe . yela . umur dah 20 . nak je cari2 calon . kalau yang boleh nak kahwin terus , Alhamdulillah tapi kalau jumpa yang biasa2 , I mean takleh nak buat jodoh pun takpe lah . janjiNya pasti . setiap orang ada pasangan masing2 kan ? kalau tak kat dunia nie , InsyaAllah dunia lagi satu tu :')
dan ok ! dah tersasar jauh dari topik tadi . hewhew . see ! I mengedik je kan ? -..-
oklah . pagi tadi , I got text from kawan , I thought kawan I lah yang text I tapi soalan dia tanya lain . dia tanya macam nie

"awak nie sape ?"

dan me ? ohhh ! apa pulak nie ? dah lupa kawan ker ? maybe lah sebab kawan tu lelaki , kadang2 je contact dia . maybe dia dah lupa I kann . dan ok . seee ! fikir positif je tuu :)
tapi tetibe

"awak sape ? saya tak suka awak text dengan pakwe saya . bla . bla . bla . bla"

oh MasyaAllahh . seeee ! patut la lain macam jeee , awek dia rupa nyaaa . kira diorang dah tukar num la kot . sebab tu that girl contact I . marah2 . ok ! benda macam gini STUPID sangat tau takkk ! this not my first time kena "serang" dengan awek orang . nasib tak pernah ada kes tarik menarik tudung jee . HAHAHA :P
oklah the real I explain dekat dia . text kaw2 punya sampai sekarang dia tak reply . haaa ! baru tau I sape . lembut2 I ada jugak tegas nya . muehehe . dah nama anak sulung . jangan main2 meyhhh -..-
I reply macam gini haa

"first of all , mintak maaf sangat . kalau dia tu bukan pakwe awak pun , saya memang tak berkenan la dgn dia . bila saya cakap saya kawan dia , makna nya betol2 saya kawan la . tolong jadi cerdik sikit . tak guna la gaduh pasal laki"

see ! sampai highlight bagai . haha . I rasa ayat tu memang pedas ! muehehe . yela . jadi cerdik sikit ! nak gaduh pasal lelaki buatpe ? kalau husband wajib la kan tapi orang tu dah la tade apa pun , bukan hot , bukan apa2 , so nape laa nak gaduh ha ?
then the real , nak je cakap

saya tahu macam mana rasa sakit bila orang yang kita sayang kena rampas , sebab tu saya tak akan rampas siapa2 dari siapa2 , saya pompuan , orang yang saya sayang pernah kena rampas , rasa tu sakit dan saya tak nak orang lain rasa apa yang saya rasa . saya boleh mengalah . duduk diam2 . fikir balik salah silap saya . itu saya . tapi orang lain ? mana tahu diorang akan buat bukan2 . lain orang lain ragam kan ?

the conclusion is : susah nak cari orang yang berfikir macam kita kan ?

KES KEDUA : TAKDE HAK TAPI NAK KONTROL LEBIH2 
I tak suka orang yang takde apa2 dengan I nak kontrol2 I . sebab tu bila U control , I degil , tak dengar cakap sebab the real memang tak suka ! ok ? hmm . so , konklusi , I tak suka bila U kontrol I . sebab tu I tak suka nak ada kapel ! tak suka lah bila orang2 nak kontrol dari rutin kita buat . lagak nya dia lebih kenal kita je . hey ! belum pun kahwin kan ? relex bhaii . I pun takde nak kontrol siapa2 . tak kira zaman kapel2 dulu2 pun sebab selalu fikir

"apa hak aku nak kontrol dia?"

see ! am I good ? HAHA . good la sangat . sebab tak kontrol orang tersayang la sampai dia berani curang dulu . muehehe . tu kelemahan I . takpe la . dah takde jodoh .
by the way , best ker kontrol kapel ? dah bajet macam laki bini ye nak kontrol2 tu ? ok ! some people might say that

" i do because I love him/her"

ok . sayang tak salah tapi biarlah berpada ok . baru je pun kapel kan ? I really don't know la kenapa nak kontrol2 nie . hewhew . nak pegi situ sini pun susah je . right ? 
 kapel kontrol2 kau , kau bangga , the real kan ? siap cakap dengan kawan2 , konon2 nya menyampah walhal nak cakap "best" ada orang kontrol sebab kontrol tanda sayang . KONON NYA lah tapi bila parents kontrol , marah pulak . siap cakap parents tak memahami . Oh ! jangan jadi bodoh . kenal kapel dulu ker kenal parents dulu ? sekeh jugak baru tau :3

the conclusion is : jadi lah teman saya , saya tak akan kontrol awak . saya memahami . eh ?

4 comments:

  1. sabaq no..selalu gf di atas jenis perangai budak2..senang cita x matang langsung..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha . dah sabaq sangat dah jumpa orang peel macam nie . stupid je kann . memang tak matang -..-

      Delete
  2. berfikirlah secara matang bila bercouple ni..tak perlu nak jadi kebudakkan..stuju dgn apa yang awak ckpkan tu..like..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpee . muehehe
      eh ! setuju ehh ? hahaha . mekasehhh . yupp . kena la jadi matang kannn :)

      Delete

hak milik kekal syafiqah zuhari