= ikaazuhari.blogspot.com: cerita cikgu syafiqah Img:hover { -moz-transform: scale(0.8); -webkit-transform: scale(0.8); -moz-transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s;}

cerita cikgu syafiqah

assalamualaikum
apa khabar ? selamat tahun baru ! rindu tulisan aku tak ? dah lama aku tak update blog ni walau dalam hati aku meronta-ronta nak update . kadang-kadang dah naik gian nak update tapi apakah daya . banyak halangannya :')
sebab terutamanya harusla sebab internet . maklumla . sekarang aku dah pindah . aku pindah dekat Bukit Beruntung , Rawang . tempat ni aku rasa sangat-sangat sedih ok . sedih ! aku ulang balik , sedih ! dengan line tenet nya macam ape sampaikan aku dah decide takmo guna broadband sebab susah nya nak dapat line tenet dan ya , aku anggap macam dugaan besar gituu :')
well , its ok kena korbankan interent kejap sebab sebenarnya aku datang dok pindah sini sebab aku dah jadi cikgu . yeay ! cikgu ! walau hanya cikgu praktikal , memang the best bilamana first day aku datang taska , aku dipanggil cikgu . rasa macam panggilan terhormat gitu :'D
dan actually , nak lah aku cakap , bila jumpa , bergaul dengan budak-budak , there's too many things yang kau boleh dapat . YES ! serius bak hang . aku tak tipu . benda paling boleh kau dapat ialah kesabaran . sangat-sangat uji kesabaran . siapa cakap ajar budak-budak senang ? please , think back :')
kau kena ajar , kena berhadapan dengan ramai budak-budak yang kau tak kenal , sampai kadang-kadang kau dipanggil nenek kebayan oleh budak-budak tu . nak marah ? no . just "nenek kebayan" it's cute nickname actually . sobss 
paling lagi , kau lebih menghargai apa yang kau ada . lets say , kau suka dengan budak ni , ajar dan ajar dia but tomorrow that boy go to the another taska . means pindah ke taska lain . tu pun akan membuatkan kau terfikir dan mula nak menghargai . yes ! benda ada depan kita anytime can gone right ?
well , berpisah tak semestinya dengan ajal je . banyak cara lain . dan start dari situ kau akan lebih menghargai . just same like me . sekarang aku sentiasa bawak camera kecik kenet aku pergi taska because for me , there's too many things yang boleh kau captured and recorded ^^,
please ! jangan kata aku jakun dan batak . no at all . it's about memories :')
kenangan hanya datang sekali seumur hidup . so that , selagi aku berpeluang , selagi tu aku nak record and captured apa yang boleh . tak kira la anak orang ka , aku nak jugak record ! nak jugak captured gambar comel diorang ! err maaf , aku tau aku over excited :')
nasib lah siapa laki aku esok . every memories with him i'll be record gituuu . ihikss . errr ok fine . dah melalut jauh . now aku kena habiskan entri aku kat sini dulu sebab banyak kerja lagi aku nak kena habiskan buat . doakan aku sentiasa sukses untuk tahun baru ni ye :)
doa kan aku cepat kahwin jugak ! tuttttt  

#aku terlampau busy nak update blog , nak contact aku sila roger-roger kat  facebook

2 comments:

hak milik kekal syafiqah zuhari