= ikaazuhari.blogspot.com: puan mama yg memahami Img:hover { -moz-transform: scale(0.8); -webkit-transform: scale(0.8); -moz-transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s;}

puan mama yg memahami

assalamualaikum
cepatt je masa gerak kan . tinggal bape ari lagi cuti -..-
sesungguhnya masa cepat sangat berlalu
tinggal bape ari je lagi dapat stay kat rumah , kadang2 bila angin malas datang , nak je khabarkan pada orang tua saya bahawa saya sudah kureng rajin hendak ke kl --'
*ayat skema -..-
ohh ! tapi sabar tetap adaa , nak kejar cita2 yg utama :)
ada kat rumah x kemana2 pun , bagi saya cukuplah stay kat rumah je sbb nak balik kelate yg utama just nak bermanja ngan puan mama ngan tuan papa je , bukan nak kua date --'
so , agak malas lah sket nak kuar jika sape2 ajak , harap maklum yer ;)
oh ! pada sume pembaca blog merepek saya , nak saya khabarkan kat kelate skang asyik ujan je . tapi tape , best je punn . tadi maen hujan . wooo ~ after long time ago x maen ujan sbb amat2 x disukai oleh puan mama , tadi camna angin ntah , bila hujan ngan lebat turun , laju je pulak kaki melangkah ke luar rumah then mandi ujan . berjemur kan diri di tengah hujan nan lebat , rasa mcm segala benda dalam otak yg sedang berserabut , dah terbang melayang2 dahh :)
abes baju , abes seluar basah x dikira . mandi hujan . sengaja berjemur di tengah hujan sampai terketar badan , even xctelly dalam hati dan jantung berdebar nak masuk rumah sbb takut kena marah . tapi still buat derk . pandai pulak cari port sesuai nak men ujan pasal takut kena marah dek puan mama . tapi buat tadi rasa lega :D
sampai lah rasa badan sejuk sangat sbb kena angin , nak masuk rumah pun abes cari jalan sbb takut . yelaa . dah laa abes sume pakaian basah kannn -.-'
last2 , tade jalan len , terpaksa duduk kat luar rumah nak tunggu baju kering tapiiiii jeng jeng jengggg tetibe puan mama hulurkan towel . haha . oshem laa ma ! tau2 je putri sulung dy men hujan . yer . tetibe lak bagi towel . mmg memahami lah . nasib x kena marahh :))
suka jee tadi . hilang segala apa yg dirasa . yaa . banyak sangat pikir poblem . tatau apa yg patut buat . kata puan mama , makin besar makin banyak lah poblem . aishh . kadang2 memang tatau nak buat keputusan apa2 sekalipun . yaa . banyak hati nk kena jaga -.-
makin besar , makin banyak yg nak kena pikir kan ? kan ? em


sepanjang saya hidup , ramai dah saya orang yg saya jumpa , macam2 perangai , macam2 jugak ragam . nak jadi ngam bukan senang , kadang2 amek masa bertahun2 kenal . bila kenal pulak , mcm2 dah belajar . apa yg baek , boleh dijadikan pengajaran , apa yg buruk lak dibuang terus lah . yedak ? hehe . well , apa yg still saya ingat pesanan sorang kawan sampai skang , dy cakap
"kita hidup x perlu jadi hipokrit"
yaa . saya admit , x perlu nak jadi hipokrit bagai kan ? apa yg dapat ? jawab lah sendiri --'
arini saya nak awak tau yg saya adalah diri saya , saya x kan ubah diri saya sbb awak . sbb nak hiburkan , sbb nak gembirakan hati , paru2 , jantung awak tuu -..-'

# saya sorang manusia yg sangat2 biasa , saya x suka ber make up , saya x suka diri saya dijadikan perhatian . bagi saya , x perlu saya jadi famous , x perlu org like gambar saya dgn pujian "awak lawa" , "u cun laa" , bla . bla . bla --'
pliss laa . saya tamo , x nak dan x hendak ngan sume pujian tuh , bagi saya sume itu memalukan . dipuji oleh orang2 yg kadang2 x ikhlas pun puji anda . x ker memalukan ? lagi satu , x penah ker anda pikir apa yg dorang puji tuu ? part mana yg dorang puji tuu ? for me nak lawa2 biar lah utk husband je . yaa . saya x alim tapi biarlah , kurang2 saya ada cita2 nak jadi mcm tuh
# saya admit yg saya bukan sorang yg ikut fesyen semasa . bilamana kawan2 seangkatan saya sedang sibuk nak melilit kepala dorang ngan selendang yg berkalerful tapi saya masih menggunakn tudung bawal . hoho . biar lah . pakai camtu pun ada gak yg sukaa . errr riak2 . hehe *just joke
# saya pakai baju , pakai seluar apa yg saya rasa selesa okay . apa yg saya lekat kat badan saya sbb saya rasa selesa . bukan sesekali nak tarik perhatian orang suruh tgk , kadang2 bila pakai baju yg longgar , ada cakap saya selekeh tapi saya x kisah sbb saya tahu saya dah menutup aurat dan bagi saya orang cakap mcm tuh agak errr stupid sbb tatau mana okay mana tidak . x perlu lah ngan keadaan saya bertudung saya nak pakai baju tunjuk body . yaa , sangat memalukan bila tengok anda yg berbaju sendat , berlengan pendek , tapi bertudung , x usah lah sayang . malu saya tengok nak2 lagi bila lelaki bersiul mahu mengurat anda . saya langsung x jeles oke , cuma sangat2 malu ngn cara anda , kadang2 nak je pegi tegur anda yg seperti tu . moga2 anda yg seperti itu akan berubah . aminn
# saya sorang yg malas dan sangat x suka layan benda bodoh , jangan laa buat lawak bodoh , cakap bodoh depan saya yaa . memang sah2 saya x layan . x caye tanya sape2 yg rapat ngan saya --'
# yaa , saya student kolej islam . skang sangat suka memakai jubah , skang sangat2 menjaga perlakuan , adab dan segala2 nya . lantak lah jika anda nak kata saya berubah apa sume . saya x kisah sbb saya suka ngan diri saya skang , saya berubah utk diri saya , bukan untuk diri anda . anda suka atau tidak itu anda punya pasal --'
# bila saya cakap saya x kisah , bila saya cakap saya bagi kebebasan , bila saya cakap x nak , bila saya cakap apa2 thats mean itulah yg saya maksudkan . aishh . jangan buat2 x paham , jangan buat2 tanya berulang kali lah , x sukaaa ~ 
apa2 hal pun senang cakap saya x mcm orang lain . jangan lah nak sama2 kan saya ngan pompuan len , pliss la yer . saya x sama dan x kan sama 

No comments:

Post a Comment

hak milik kekal syafiqah zuhari