= ikaazuhari.blogspot.com: ladies ! please cover your aurah Img:hover { -moz-transform: scale(0.8); -webkit-transform: scale(0.8); -moz-transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s;}

ladies ! please cover your aurah

assalamualaikum
sekarang suka je usha blog orang2 lain , yaa . orang cakap banyak jalan , banyak la yang kite dapat kan ?
well , ntah macam mana . dari tadi usha blog , just tertarik baca yang blogger lelaki je . ups ! bukan nak menggatal okay . cuma dorang punya nukilan yang menarik2 je mata nie nak usha ^.^
sangat memalukan bagi saya yang perempuan bila ada blogger yang lelaki sometimes merayu2 pada kita yang perempuan for cover our aurah sbb mereka sendiri sakit mata dan tidak selesa bila ada perempuan yang tak cover aurah . ya , so , pada pandangan saya gak , as ladies kan , saya pun nak jugak ajak the others ladies to cover your aurah . tak susah pun
actually , kadang2 saya pun rimas dan sangat sakit mata bila tengok orang yang bertudung tapi berlengang pendek . geram je nak belanja dorang baju lengang panjang . tak segan betol ye ? kalo ye pun malu la dengan tudung kat atas kepala tu kan . dan okay . saya pun actually tak la perfect lagi pun dalam bab nak cover aurah tapi alhamdulillah sedang belajar dan praktiskan cara nak cover aurah dengan betol -.-
one reminder lagi buat kawan2 kat luar sana , sometime . when awak dah pakai baju kurung , jubah or pakaian dah memang okay dan sah2 menutup aurat memang sangat okay . alhamdulillah for that but yang jadi problem bila awak tak labuhkan tudung awak nak cover chest awak tu yang bagi saya sangat memalukan . errr tak segan ker nak2 lagi bila berdiri or just lalu depan lelaki ? tahu la aset awak yang tu paling top tapi jangan la tunjuk . fikiran orang . macam2 ada kan ? mana la boleh kita baca -.-
saya bukan nak mencaci , bukan jugak nak memalukan tapi bila baca apa pandangan orang lelaki bila tengok aset tu , rasa amat menakutkan la . lagi nak tambahkan rasa tu , sebab when study dekat international college macam nie , ramai orang yang international jugak ada . dan bila dah belajar . banyak benda yang tahu pasal dorang yang bukan malaysian nie . rasa takut dan patut cover aurah tu tersangatlah penting dan wajib . buat apa nak tunjuk2 dekat orang kan ? baik pakai sopan , tutup semua . orang lain pun respect . kan lebih syok macam tu ? ^.^
saya admit yang saya sendiri pun tak lagi perfecet dan still banyak je nak kena belajar dan berubah , dan well yang penting saya tak nak berubah sorang2 . apa salah ajak orang lain buat baik kan ? menegur apa yang patut je
yang penting kadang2 lagi kena tolong kawan2 yang still tak cover chest . as my habit , saya suka tarik tudung kawan kasi labuh kat depan bila diorang start buat fesyen bukan2 
alhamdulillah , kawan2 paham . saya boleh tolong kawan 
anda pun sure boleh je kann ?
jom ! together we cover our aurah :')
jadi mahal sikit tape kan 

No comments:

Post a Comment

hak milik kekal syafiqah zuhari