= ikaazuhari.blogspot.com: sekadar ingatan :') Img:hover { -moz-transform: scale(0.8); -webkit-transform: scale(0.8); -moz-transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s;}

sekadar ingatan :')

assalamualaikum
Hari kiamat pasti akan tiba , cepat atau lambat , pasti hadir , tu dah janji Allah s.w.t pada umatNya
ada yang pernah bertanya pada saya
"berapa umur awak?agak2 dah cukup tak bekalan ke akhirat nanti?"
fine . saya diam dan terfikir . sekarang umur dah 19 tapi apa je bekalan yang saya nak bawak kalau2 kejap2 lagi saya meninggal ? 19 tahun saya hidup bukan 19 tahun saya beramal , beribadat dengan betul2 
kadang2 hidup beratus2 tahun tak perlu nak bangga sangat kan , ya laa . yang hidup tu angka tapi dalam beratus2 tahun tu , berapa je ibadat kita yang betul2 ikhlas ? yang betul2 Allah akan terima ? cakap puan mama selalu saya ingat sampai hari nie 
"nak dapat keredhaan Allah bukan senang , nak beribadat memang senang tapi nak yang betul2 tu tak senang pun . hari2 kita solat , belum tentu satu ibadat solat yang kita buat Allah akan terima , dan bilamana Allah terima satu je pun , dah sangat2 terbaik dah"
*betulkan jika saya salah :)
dan sepanjang hidup kita yang sangat lama nie , ada ker ibadat kita buat yang Allah akan betul2 terima ? pernah fikir tak ? saya solat , saya mengaji , saya bersedekah , saya tolong orang , saya itu dan saya ini tapi betul2 ker ibadat saya tu akan di terima ? wallahualam 
Allah je yang Maha Mengetahui
jesteru bagi saya , siapa pun awak , warak macam mana pun awak , jahat macam mana pun awak . awak tade hak nak tentukan pahala dan dosa orang2 lain :)
ibadat awak sendiri belum pasti diterima . so , sama2 doa la agar semua akan diterima . insyallah ^.^
tadi baca yang nie , aritu pun pernah incik lecturer cakap pasal hari kiamat . bukan nak menakutkan tapi memang dah wajib kita ingat dan ambil tahu , sekurang2 nya kita tak terleka . hari tu dah pasti akan tiba . so , sama2 la kita get ready ye . well sebagai bekalan kita nanti . insyallah 
now , read this kat sini 

 https://www.facebook.com/pages/AKU-BENCI-DEDAH-AURAT-DI-LAMAN-SOSIAL/183651251682730 

mintak maaf , post yang dorang buat agak panjang , boleh je read kat sana sambil2 saya nak tarik anda semua join that group . insyallah , banyak manfaatnya :)

No comments:

Post a Comment

hak milik kekal syafiqah zuhari