= ikaazuhari.blogspot.com: hijrah Img:hover { -moz-transform: scale(0.8); -webkit-transform: scale(0.8); -moz-transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s;}

hijrah

Assalamualaikum

Susah nya nak jaga hati . koh koh koh

Tiap kali teringat dekat sesiapa , tiap kali tu juga mood jiwang tangkap leleh datang . betapa tak kuat iman aku . HAHAHA . dah . jangan gelak dengan iman tipis aku . mohon berikan aku nasihat untuk aku upgrade kan iman aku . tsskkk

Aku suka membaca . macam macam aku baca . dulu dulu suka hadap novel dan tangkap leleh jiwang juga tapi dah besau macam gini aku kira aku dah matured . ihiksss

Peratus aku hadap mana mana novel dah tipis . syukur . dah tak perlu nak bazirkan duit hadap novel . online novel kan hadooo . dah gian sangat , boleh saja baca secara online tapi tak aku buat juga sebab dah macam buang masa juga . hadap skrin lama lama buat power spek aku makin naik . dah sudah satu hal pula nak kena upgrade power . tsskkk

Tapi aku pilih cara lain , aku nak upgrade iman aku . aku giat juga hadap blog dan page page yang awesome di facebook . macam macam aku dah belajar . tambah ilmu dalam diam . dalam banyak banyak page tu , dah ada berjaya buat aku sentap hokay

See

Betapa hati jantung limpa aku lemah dan lembut , jentik sekali terus teghasa .

Well , tanda nya hati aku mudah terima apa saja teguran membina . jadi , sila lah tegur salah silap aku yang mana nampak gedik mengada tu . aku terima saja.

Pernah aku baca . dah pernah aku teghasa . katanya

“kalau rindu orang , jangan diluah dekat orang tu , luah dekat Allah . mengadu dengan Allah , nescaya Allah akan tolong kita”

Sama juga dengan

“kalau suka dekat seseorang , jangan diluah dulu , minta dengan Allah , supaya Allah mudahkan segala urusan”

Kesimpulan ?

Apa kau rasa , kau nak , luah dekat Dia sebab sebenarnya Dia rindu kau untuk meluah dan mengadu denganNya . dah sudah nak berinduan tak tentu pasal . luah dekat Allah . aku dah dapat banyak pengajaran . dan aku percaya apa dah Allah aturkan tu dah baik . bukan aku nak berlagak alim ulama dan nak cakap aku budak baik

TIDAK

Aku adalah budak tak baik dan cuba belajar jadi baik.

Hijrah manusia ?

Datang dalam pelbagai cara .

Alhamdulillah . Allah dah jentik hati aku

alhamdulillah

No comments:

Post a Comment

hak milik kekal syafiqah zuhari