= ikaazuhari.blogspot.com: cerita cinta Img:hover { -moz-transform: scale(0.8); -webkit-transform: scale(0.8); -moz-transition: 0.5s; -webkit-transition: 0.5s;}

cerita cinta

assalamualaikum :)
mcm yg saya cakap dlm entri lepas , ari nh saya ada join satu event :)
yup , manifestasi cinta ^.^
well , saya admit , bila cakap bab cinta cintun nh ramai je yg minat kannn , nak2 lagi budak gadis mcm saya
alhamdulillah sangat sbb tuhan bagi saya kesempatan nak join event tadi . yelaa , kelas tadi x banyak pun . so saya pun decided lah nak masuk program nh . yar2 , nak tambahkan ilmu sket kannnn :)
ilmu apa pun tatau lah . errr
oke , well , program td stat lewat je . but x pe , still je menunggu until started :)
u know , ari nh saya makin sedar diri saya , saya makin hargai apa yg saya ada , saya bersyukur sangat atas segala2nya , apa yg dah saya ada skang lebih dari mencukupi dah . alhamdulillah :)
esok valentine kann , paham2 lah sure ada gk yg nak celebrate even umum dah tau benda tuh x elok nak celebrate kan . well , cinta ? sbb cinta , sbb sayang , kita sanggup buat mcm2 kan ? maybe lah -.-'
well , saya pun admit time saya ada couple dulu saya pun nak je buat something yg dpt bagi couple saya hepi dan bangga , asal x melebihi batas dah la kan . buat dan usaha je apa nak bagi dy suka , dah2 buat tapi tgk , tuhan nak uji kami , lastly kami clash -.-
tape lah , x nak saya mengeluh , x nak jugak saya ungkit apa dah jadi . well , bila difikirkan balik , saya salah sorang hamba yg bertuah lah sbb tuhan dah pilih nak uji
yup :)
tuhan pilih saya utk diuji , di saat saya hilang org yg saya sayang . bila difikirkan balik , nak je balik2 masa dulu , hepi je tapi allah x bagi lagi . utk masa hadapan nanti wallahualam 
bila saya dh single , tipulah bila org x datang dekat , yg kawan tuh mmg lah , yg nak serius pun ada . bukan saya nak bangga diri , sekadar nak kongsi cerita . datang lah sape2 pun tapi saya tetap ngan cara saya , saya kawan je . saya selalu pikir yg xctelly saya still lagi sedih or dlm kata lain teringat ngan ex saya , sbb tuh saya x nak time lelaki lain . saya selalu jadikan sume tuh sbgai alasan saya
tapi ari nh saya sedar , saya nak sangat cari pengganti tapi cukuplah , saya x nak couple dah :)
haaa ! camna tuh ? alhamdulillah , tuhan dah bagi saya sedar cara saya dulu salah , malu kalo diingatkan balik , sekarang , saya dah tau , cukuplah :)
boleh je nak bercinta , tp lepas kawen ^.^
yar2 , saya tau bila saya cakap camtu mmg akan ada yg cakap saya tunjuk alim , berlagak baik per sume . tape lah , saya x kisah malah saya bangga sbb saya dah tau dan sedar apa yg saya tatau sebelum nh . alhamdulillah . tuhan tolong saya :)
bila difikirkan balik , bila couple , secara logik saya akan kuar berdua , makan berdua , berjalan berdua
betul kan ? yar ! saya x nak nafikan pun sbb saya pun penah lalui saat mcm tuh dulu . tapi sekarang , saya nak elak , cukuplah apa yg dah saya buat tuh . malu , segan ngan tuhan , bukan muhrim saya tapi saya dah buat mcm tuh :'(
kadang2 saya admit , saya akan fikir balik , bila saya dah lalui saat mcm tuh ngan bukan muhrim saya , mcm mana saat saya ngan husband saya nanti ? pasti dah saya x anggap istemewa dah walhal ngan husband saya lah saya patut buat camtu . bila sedar balik , saya mengeluh , ya ! husband saya nanti pasti org yg paling2 teristimewa dan paling saya akn respect tapi tgk ! skang saya dah anggap org bukan muhrim saya yg teristimewa , lalu bagaimana ngan bakal husband saya kelak ? ya ! mungkin org yg ada dekat saya sekarang jodoh saya , tapi saya sendiri pun tatau , lantas , mmg x patut jugak saya nak layan lebih2 :')
bila tgk member2 saya ada pasangan masing2 , saya tersenyum , cukup ! biar lah saya dianggap kolot sbb masih bersendirian sbb saya tau cinta utk saya nanti pasti lebih indah , insyallah :D
kadang2 bila saya on9 fb , saya segan tgk kawan2 saya yg post dan komen macam2 utk org mereka tersayang , bagi saya perlu ker sume tuh ? mereka nak tunjuk yar yg mereka dah punya org tersayang ? tape ! tunjuk lah , tuhan pengadil yg hebat kan , apa awak buat , awak akan dpt reward masing2 :)
bila diingatkan balik , saya bersyukur sbb ex saya x penah post atau komen yg melampau dekat wall saya . alhamdulillah , bg saya bila dah ada rsa sayang , x perlu sangat nak tunjuk pada umum nak2 lagi belum tentu rasa tuh berkekalan kan . paham2lah bila ramai yg tgk , tipulah bila tade yg mengutuk kan ? x paham ker awak , setiap kata yg terkeluar boleh jadi satu doa ? ntah laa , sume dah pun besar , dah boleh fikir sendiri kan . awak post sayang2 bila awak bahagia tapi bila ada masalah , bila dah clash mcm2 awak kutuk sampaikan sume binatang dalam hutan pun awak sebut . masya allah , kadang2 bila saya tgk , saya malu sangat sambil beristighfar , nak2 lagi yg post benda tuh pompuan . awak2 , awak kan pompuan , x malu ker ? x segan ker cakap bukan2 ? menyumpah entah pape ? alhamdulillah , puan mama amat menitikberatkan cara percakapan saya , x kan saya nak sebut benda ntah pape , dunia dah akhir zaman , dah macam2 hint tuhan dah tunjuk , saya bersyukur sbb saya masih jadi apa yg org2 sekeliling saya nak , alhamdulillah :)
saya x menyesal , saya x marah kalo org cakap saya mcm2 . saya admit pada diri saya sendiri yg skang saya pun dah banyak berubah dari segi saya berfikir , apa org nak cakap lantak lah , saya x kesah , tujuan saya cuma satu
nak mencari keredhaan yg hakiki :') 
yar ! saya pun admit yg saya nak jugak bercinta tapi belum sampai masa , cukup lah rasa sayang yg saya ada nh saya bagi kat family saya . yup ! dorang lah kekasih saya yg setia . dorang x penah merugut bila saya sedih sekalipun . setia kannn ? hehe ^.^
well , bila saya cakap sume nh , jangan fikir yg saya x nak berhubung ngan mana2 lelaki tapi cukup saya nak cakap yg dah pun tau apa yg patut saya elak , so , saya x kan melebih2 dah pun
entri ari nh sengaja saya post awal2 sebelum 14 feb . bukan apa , sebelum malam nh , saya nak off laptop saya , saya takut saya sakit mata bila tgk kawan2 saya post yg ntah pape , yar ! saya bukan cemburu
tapi biar lah , biar saya jaga pandangan saya mlm nh
saya lebih rela habiskan bacaan buku saya :) 

No comments:

Post a Comment

hak milik kekal syafiqah zuhari